KaWan ;)

Farah Diana
7 May 1991
Selangor
Bachelor of Accountancy, UiTM KBM
My tears are still falling from my eyes, this is not about wishing you'd come back to me, and it is not about wishing someone would notice me. This is about surviving. This is about simply getting through tomorrow.

Thursday, September 6, 2012

Buatmu SAHABAT y menfitnah ;)

Kubicarakan perihal DIAM semalam, lalu ada yang tidak faham mengenainya. Memang benar apabila seseorang itu DIFITNAH, ia perlu menyatakan KEBENARANNYA di hadapan khalayak ramai. Tetapi apakah engkau sedar ataupun tidak, di saat2 engkau mengatakan apa yang BENAR, terdapatnya manusia2 yang berpura2, maka apabila engkau bertemu mereka, eloklah engkau BERDIAM daripada menyatakan kebenaran di hadapan mereka kerana itu TERLEBIH BAIK... kerana mereka bukannya mahukan apa2 KEBENARAN bahkan hanya sekadar kepura2an bernaung di hati mereka.... Nyatakanlah kebenaran kepada mereka yang BENAR2 mahukan kebenaran, namun apakan daya hanya ALLAH yang Maha Mengetahui apa yang tersembunyi di dalam hati makhluk ciptaan-Nya ini..

Ada segelintir manusia yang menyatakan mahukan KEBENARAN apabila seseorang itu dilemparkan FITNAH,namun hanyalah bermain kepura2an di hati mereka,pada zahirnya mereka seolah2 menyokong akan KEBENARAN itu,tetapi pada batiniahnya,mereka TAQIYYAH dan menjadi batu api dan penghasut bagi sesuatu keadaan,ilmu manusia tidak mampu menyingkap perihal ini,hanya ilmu Allah sahaja yang mengetahui akan hakikat ini..Di depan manusia,ada yang pandai berlakon,namun di depan engkau tidak mampu menutup lakonanmu itu.

Amin ;)
#from H

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...