KaWan ;)

Farah Diana
7 May 1991
Selangor
Bachelor of Accountancy, UiTM KBM
My tears are still falling from my eyes, this is not about wishing you'd come back to me, and it is not about wishing someone would notice me. This is about surviving. This is about simply getting through tomorrow.

Sunday, April 14, 2013

Apakah ini semua ?


Dilema? arghh apa dah jadi ngan diriku ini, kenapa aku asyik teringatkan dia dan kenapa mesti dia? dan aku menjadi sangat sensitive dengan apa sahaja berkaitan dia, jangan bertepuk sebelah tangan lah wahai farah, bak kata fadzlin ayat seseorang lelaki memang tajam, kadang2x dia tak terniat pun untuk rapat seperti yang disangkakan tapi perempuan sering kali salah faham dengan kata-kata yang dikeluarkan...hmm aku tahu semua ni tidak patot terjadi dan tidak boleh terjadi...

Wahai hati yang dikasihi jangan lah engkau jatuh pada orang yang salah sesungguhnya aku masih trauma akan peristiwa yang lalu, aku tak mahu ianya berulang kembali.

Ya Allah , kuatkan lah hatiku dan jauhkan lah aku dari sesuatu yang sia-sia bagiMu.. Aminn.

Friday, January 25, 2013

Lirik Ya Rasulullah - Raihan

Ya Rasulullah 

Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kutatap wajahmu
Kan pasti mengalir air mataku
Kerna pancaran ketenanganmu

Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kukucup tanganmu
Moga mengalir keberkatan dalam diriku
Untuk mengikut jejak langkahmu

Ya Rasulullah Ya Habiballah
Tak pernah kutatap wajahmu
Ya Rasulullah Ya Habiballah
Kami rindu padamu
Allahumma Solli Ala Muhammad
Ya Rabbi Solli Alaihi Wasallim ( 2X )

Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kudakap dirimu
Tiada kata yang dapat aku ucapkan
Hanya tuhan saja yang tahu

Kutahu cintamu kepada umat
Umati kutahu bimbangnya kau tentang kami
Syafaatkan kami
Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kutatap wajahmu

Kan pasti mengalir air mataku
Kerna pancaran ketenanganmu
Ya Rasulullah Ya Habiballah
Terimalah kami sebagai umatmu
Ya Rasulullah Ya Habiballah
Kurniakanlah syafaatmu

Salam Maulidur Rasul ;)

Monday, January 14, 2013

Tanpa diduga, tidak dipaksa ;)


Assalamualaikum ...
Mood hari ni nak cerita pasal cinta…hihi
Setiap orang mesti akan rasa bagaimana indahnya perasaan apabila dilamun cinta. Cinta tu sebenarnya adalah rasa kasih sayang antara dua hati yang punya perasaan ingin memiliki dan dimiliki. Cinta tak boleh dipaksa. Kita pun tak boleh minta untuk jatuh cinta dengan A atau dengan B. Kita juga tak boleh memaksa orang yang kita cinta itu ada perasaan yang sama macam yang kita rasa. Cinta itu hadir dengan izin Allah…dia yang mengatur segalanya...

Kadang kala walau sekuat mana kita nak menafikan cinta yang muncul tu...akan semakin kuat lagi cinta itu datang. Kita kena ingat jangan pernah belajar membenci orang kerana mungkin Allah akan terbalikkan hati kita menyintai dia suatu hati nanti. Namun apa yang paling ditakuti apabila cinta hadir tanpa diduga dan hadir pada tempat yang tak sepatutnya..hmm #mystory

Menyintai insan yang bukan sepatutnya amat menyakitkan. Siapakah insan yang tak sepatutnya tu??? 
HAK MILIK ORANG LAIN 

Memang betul urusan hati di atur oleh Allah, namun jika tersalah tempat meletak cinta dan sayang tak salah berundur agar tidak banyak hati yang terluka di kemudian hari kan.. tak gitu ?

Urmm hope kita dapat nikmat kasih sayang sesama kita walau tak menyangka cinta yang hadir secara tiba-tiba itu akan mengubah takdir kita..Mungkin dulu kita seorang hamba Allah yang lalai dan leka dengan perintah Allah.. Namun dengan cinta itu kita berusaha jadi orang yang lebih patuh pada perintah Allah dan  mendapat kebahagiaan yang kekal …Amin.

p/s : Tidak ada insan suci yang tidak mempunyai masa lampau dan tidak ada insan yang berdosa yang tidak mempunyai masa depan.
There was an error in this gadget

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...