KaWan ;)

Farah Diana
7 May 1991
Selangor
Bachelor of Accountancy, UiTM KBM
My tears are still falling from my eyes, this is not about wishing you'd come back to me, and it is not about wishing someone would notice me. This is about surviving. This is about simply getting through tomorrow.

Sunday, July 15, 2012

Pengharapan ;)

Setelah A memberi banyak pengharapan kepada B, setelah B mulai menyayangi A, hendaklah A menjaga hati B, janganlah sesekali A meninggalkannya begitu saja. Kerana B akan terluka oleh kenangan bersamamu, dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatimu.

Jika A memiliki B, Terimalah seadanya. Janganlah A terlalu mengaguminya. Dan janganlah A menganggapnya begitu istimewa. Anggaplah B manusia biasa. Apabila sekali B melakukan kesilapan. Bukan mudah bagi A untuk menerimanya. Akhirnya A kecewa dan meninggalkannya. Sedangkan, jika A memaafkannya, Boleh jadi hubungan A&B akan terus hingga ke akhirnya.

Begitu juga jika korang telah bertemu dengan seorang insan, yang pasti membawa kebaikan kepada dirimu. Menyayangimu. Mengasihimu. Mengapa kamu berlengah, cuba membandingkannya dengan yang lain?
Terlalu mengejar kesempurnaan. Nanti korang akan kehilangannya apabila dia menjadi milik orang lain. Lalu korang juga yang akan menyesal.

Okay , faham tak apa maksudnya ni?
Usah mencari seseorang yang terlalu sempurna sedangkan diri kita juga tak sempurna. Terimalah si dia seadanya..
Terima kasih.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...