KaWan ;)

Farah Diana
7 May 1991
Selangor
Bachelor of Accountancy, UiTM KBM
My tears are still falling from my eyes, this is not about wishing you'd come back to me, and it is not about wishing someone would notice me. This is about surviving. This is about simply getting through tomorrow.

Wednesday, July 11, 2012

SOALNYA HATI

satu benda yang aku perlu tahu
setiap ape yang dia bagi pasti ada hikmah nya... 
tapi dia akan ambik orang yang aku sayang.
walaupun aku tak mampu nak lawan takdir 
tapi itu hakikat yang aku kena terima.
maafkan aku sebab tak jadi yang sempurna untuk dia.
sebab aku hanya insan biasa bukan lagi insan yang dia sanjung satu masa dulu..
maafkan aku sebab buat kau terluka..
maafkan aku sebab biarkan kau pergi jika itu kehendak kau,
sebab aku mahukan yang terbaik untuk kau
mampu kah aku lalui semua nie? 
mampukah aku?

luka diluar nampak.
luka di dalam tak nampak.
luka yang nampak kadang kadang mudah diubati.
luka yang tak nampak susah disihatkan.
kadang kadang kita tak sedar sikap kita menyakiti hati yang laen.
kadang kadang hati yang laen tak sedar yang hati yang satu ini sedang sakit.
kadang kadang jugak hati yang satu ini tidak mampu menahan kemarahan.
kadang kadang hati yang satu ini tak dapat mengawal segala tingkah laku.
hati yang mudah terguris bukan untuk dipersendakan.
hati yang terluka bukan mengada ngada untuk menangis.
hati yang sensitif bukan sengaja di tangiskan.bukan salah hati,
tapi salah diri yang tidak kuat untuk cekalkan hati.

tahu kita tak sempurna.
tapi mereka hanya mahu yang sempurna.kenapa?
mungkin hati mereka yang mahu kesempurnaan.
sempurnakan segala keinginan dihati.

semuanya soal hati.
jangan salahkan hati andai sebenarnya diri yang tak mampu mengawal.
bukan tidak mahu dikawal , 
tapi hasutan jahat datang dalam hati.hati bukan untuk dipersalahkan.
maafkan aku andai hati yang satu ini telah mengguris hati yang laen.

hati tidak mampu berkata kata tapi dengan hatilah kita mula berkata kata,
maafkan aku andai diri tak sesempurna hati yang kau inginkan.

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...