KaWan ;)

Farah Diana
7 May 1991
Selangor
Bachelor of Accountancy, UiTM KBM
My tears are still falling from my eyes, this is not about wishing you'd come back to me, and it is not about wishing someone would notice me. This is about surviving. This is about simply getting through tomorrow.

Friday, August 12, 2011

Beza CINTA, KASIH, SAYANG & HATI

Haiiih CINTA ! KASIH ! SAYANG ! HATI !

sebelum kahwin semuanya nampak indah belake je kan, tapi kalau kita tak reti nak jage semua ni, semuanya akan senang senang je lenyap macam ais krim bila masuk mulut terus cair . . .
ermm ni ade maksud maksud nye y aku merepek sikit,tapi macam best gak kan? HAHA bace lah ye kawan kawan ku, lagi lagi yang tengah dok bercinta tu ;D

CINTA :
(sebelum kahwin)
C = cubit kiri, kanan rasa.
I = impian indah ibarat syurga.
N = nikah impian utama.
T = taat setia membawa bahagia.
A = awal dan akh! ir bersama-sama
(selepas kahwin)
C = cuka yang dituang pada luka.
I = iblis yang merosak minda.
N = nafsu semata-mata.
T = tuba yang dibalas semula.
A = api dalam neraka.

KASIH :
(sebelum kahwin)
K = kongsi semua suka duka.
A = abang adik, ayang anja.
S = sumpah janji di bibir sentiasa.
I = istana bahagia dah dicipta.
H = hatiku hatimu jua.
(selepas kahwin)
K = kaki tangan naik kat kepala.
A = abuk pun tara, nak makan apa??
S = simpati langsung tak ada.
I = ironi membakar jiwa.
H = hidup mati sama je.

SAYANG :
(sebelum kahwin)
S = sikit-sikit SORRY, sikit-sikit SORRY, mengada!
A = asal free mesti nak jumpa.
Y = you lap me, I lap you!
A = apa saja sanggup diduga.
N = nak itu, nak ini… mesti dapat.
G = gula-gula, coklat, teddy bear hadiah utama.
(selepas kahwin)
S = salah sikit kiamat dunia.
A = air tak sedap, basahlah mata.
Y = yang betul dia je.
A = ada takde, bagi anak reti la.
N = nak dilawan, digelar derhaka.
G = gaduh sampai lebam.

HATI :
(sebelum kahwin)
H = hanya dikau yang daku cinta.
A = air paip pun manis macam gula.
T = tak jumpa sehari boleh jadi gila.
I = igauan indah tak terkira.
(selepas kahwin)
H = hantu jembalang lagi sempurna.
A = air mata jadi teman setia.
T = tempat mengadu dah tak ada.
I = ikut hati mati, ikut rasa binasa… nak buat
macam mana?

cinta itu sangat indah…
cinta itu memerlukan pengorbanan..
cinta tidak semestinya memiliki jika kita tak reti menghargainya…
cukuplah melihat orang yang dicintai bahagia…
hati kite turut merasa bahagianye….

sekian ~

2 comments:

  1. cinta yg sejati memerlukan kepercayaan ,kejujuran ,keikhlasan dan kesetiaan. dan yg penting cinta berlandaskan jalan Allah. Insyaallah akan kekal abadi hingga akhirat kelak :)

    ReplyDelete

There was an error in this gadget

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...