KaWan ;)

Farah Diana
7 May 1991
Selangor
Bachelor of Accountancy, UiTM KBM
My tears are still falling from my eyes, this is not about wishing you'd come back to me, and it is not about wishing someone would notice me. This is about surviving. This is about simply getting through tomorrow.

Saturday, October 2, 2010

BeRaNgAN ;)


mase kecik2 dulu, biasanya semua orang akan bagi cita2 yang sangat biasa dengan persekitaran dieorang. time zaman aku dulu, mana ada cita2 budak nak jadi angkasawan. memang takde pun. dan tak penah wujud lagi. sebab budak2 time aku dulu memang tak pernah ade pendedahan pun pasal angkasawan.
kat kelas aritu pun aku ade tanya2 cita2 budak2 ni. hihi.
ada la beberapa yang lain dari yang lain. antaranya ialah :
1. nak jadi peguam
2. nak jadi pakar motivasi
3. nak jadi bisnesman.

hm..bgs2 budak2 zaman sekarang..zaman aku dulu..bila tanya cita2 je. ramai pakat nak jadi
1.doktor
2.misi
3.cekgu
4.askar

balik2 kalau tanya itu la cita2 budak2 skolah. dalam pat tu.. cita2 aku tak penah berubah tau. banyak2 bidang. aku taktau knape la sampai da besa panjang umo 16 taun cita2 aku tak penah berubah. yela. sepatutnya cita2 berubah mengikut perubahan umur. ye tak. masa dah naik menengah, ada la beberapa orang moden cket cita2nya cth nak jadi akitek ke..pakar bedah jantung ke. akauntan ke. stafnes ke. ha..kan makin moden tu.
tapi.
aku tatau la kenapa cita - cita aku tak jugak berubah.
aku siap pk lagi.
aku tanak masuk unibersiti macam budak2 lain impikan tu. tak payah pun blaja tinggi2 tu.
tapi yang peliknya..selama beberapa taun aku bercita2 sedemikian. aku langsung tak pernah cek kriteria yang diperlukan untuk menggapai cita - cita aku tu.

semua igauan aku tu berakhir bila aku dah masuk f5. semua orang tengah sebok tentukan hala tuju. aku pun sebok la tengok apa yang aku patut buat nak kejar cita2. last2. cita2 aku terkubur camtu je sebab aku tak lepas mana2 kriteria.
haha.


berat aku time tu pun tak cukup. tinggi pun kurang beberapa inci..so. aku kuburkan je la cita2 tu.

aku budak Selangor..
time sekolah agama dulu result aku ok..
mak bapak aku sebok suruh aku jadik ustazah. tapi. bukan jiwa aku kot. mati2 aku ngelak. last2 aku sambung gak belaja sebab tanak SMA.. n aku pun akhirnya sambung diploma kat uitm jengke . . .

ala.
ujan da brenti.
otak aku pun macam berenti berfungsi jadinya.

aku terus blank nak cerita apa tadi.
+++++++++++++++++++++++++

len kali la cerita.
sebab aku da lupa.. ;D

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...